Czym jest głos i ton w social media?

  • 08 06, 2021
  • 2 min czytania

Wpływ social media na decyzje zakupowe konsumentów. Czym jest głos i ton w social media? Jak się przekłada na zaangażowanie, a następnie na konwersję?

Każdy chyba wie, jak ważną rolę odgrywają social media w czasach, w których żyjemy. Początkowo korzystaliśmy z nich głównie w celach prywatnych. Facebook służył nam do kontaktu z najbliższymi i dzielenia się cennymi momentami ze znajomymi. YouTube do oglądania darmowych filmów, a Twitter do śledzenia wpisów polityków czy dziennikarzy. Co wpłynęło na to, że w ostatnich latach social media mają również ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?

Sięgnijmy do statystyk. Z raportu, Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, iż 84% nowych użytkowników „lubiąc” marki zwiększa sympatię do nich. Social media pozwalają obejść długi proces logowania się do sklepów internetowych, gdyż można to zrobić za użyciem konta w mediach społecznościowych, z czego są zadowoleni 32% konsumentów, dodatkowo 38% skorzystało z przycisku „kup”. e-Izba zaznacza, że 44% użytkowników poznało nowe marki za pomocą mediów społecznościowych, a 46 % dokonało zakupu dzięki nim.

No dobra! Już wiemy, że posiadanie konta na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy YouTubie jest ważne dla rozpoznawalności firmy oraz poszerzania jej zasięgu. Zapewne interesuje Cię w jaki sposób możesz zachęcić followersów do interakcji? Żeby się angażowali, „lubili”, a następnie kupowali u Ciebie oraz polecali Twoje produkty znajomym? Cofnijmy się w czasie. Przypomnijmy sobie, jak to wszystko było.

Głównymi funkcjami Facebooka, YouTuba czy Twittera jest nawiązywanie kontaktów, obserwowanie interesujących nas osób oraz wyrażanie swoich opinii. Należy o tym pamiętać zakładając fanpage. Kilka akapitów dalej zrozumiesz dlaczego 😉

Użytkownicy mediów społecznościowych „lubią” te grupy, strony, firmy, osoby, które najbardziej odpowiadają ich gustom, zaspokajają ich potrzeby oraz “mówią” ich głosem.

Właśnie na “głos” i “ton” rozmowy należy zwrócić uwagę, ponieważ dzięki nim Klient może Cię lepiej poznać i polubić. Należy indywidualnie dopasować „głos” i „ton” contentu, który będzie spójny na każdym kanale.

Oto kilka pytań, które według Akademii HubSpot, pomogą Ci odnaleźć Twój „głos” i „ton”:

Jaki jest cel mojego fanpage’a? Chcę, żeby Klienci mnie bliżej poznali? A może, żeby świat cyfrowy się dowiedział o moich „narodzinach”?
Dla kogo piszę? Kto jest moim czytelnikiem?
Jak się czuje mój Klient? Co lubi?
Czego oczekują ode mnie moi konsumenci? Jakiej informacji poszukują? Jaki głos i ton wolą?
Jakie tonu powinienem użyć, żeby zaspokoić potrzeby Klienta?

Twój głos może brzmieć zarówno empatycznie, uprzejmie i koleżeńsko, jak i poważnie i zdecydowanie. Wszystko zależy od tego, kto będzie Twoim odbiorcą. Znajdź odpowiedni “głos” i konsekwentnie się go trzymaj. Tonem natomiast śmiało możesz „grać” w zależności od informacji, którą chcesz przekazać. Zachęci to do śledzenia Twojej strony, bo przecież nigdy nie wiadomo jaką niespodziankę dziś przygotowałam dla swoich konsumentów 😊

Dobrze się czujesz, kiedy masz u boku osoby, które Cię rozumieją i uważnie słuchają, prawda? Zdradzę Ci małą tajemnicę: każdy tak ma! Stań u boku swojego Klienta, usłysz Go, pozwól mu usłyszeć Ciebie.

Pamiętaj „People like to buy from PEOPLE”!

Autorka: Iryna Maidanska