Blog – must have w branży e-commerce – MIT czy HIT?

  • 08 06, 2021
  • 1 min czytania

Blog – must have w branży e-commerce – MIT czy HIT?

Czym jest blog w e-commerce? Czy pomaga w sprzedawaniu produktów oraz zwiększeniu znajomości brandu?

Blog jest miejscem, w którym możesz przedstawić Klientowi swój światopogląd i przekonać do tego, że tworzysz wyjątkowy produkt czy usługę. Dzięki wpisom na blogu pomagasz Klientowi lepiej poznać Ciebie oraz Twoją wizję. Zanim zaczniesz prowadzić bloga, zastanów się, o czym chciałbyś opowiedzieć czytelnikowi.

Najpierw wyznacz priorytety. Poproś o pomoc zespół sprzedażowy i marketingowy oraz zaangażuj każdą osobę w firmie, która ma styczność z Klientem. Razem stwórzcie listę tematów, następnie wybierzcie te, które najlepiej odzwierciedlałyby filozofię Twojego brandu.

Chcemy przedstawić Ci kilka pomysłów, jak możesz wykorzystać przestrzeń słowa pisanego.

Opisz nowy produkt, zrób pre-sales. Pokaż Klientowi, jak obsługiwać Twój produkt, podpowiedz, kiedy należy po niego sięgać. Żeby zachęcić do cyklicznego odwiedzania strony sklepu czy fanpage’a, podaj powód, dla którego Klient miałby do Ciebie wrócić. Korzystaj z zasady soon-to-be, zastosuj rabat przedsprzedażowy.

Warto również skusić się na konkurs. Dzięki temu Klient będzie miał powód, aby wrócić na Twoją stronę, żeby na przykład sprawdzić wyniki.

Przegląd produktów bądź filmy edukacyjne też możesz umieścić na blogu, łącząc wideo ze zwięzłym komentarzem tekstowym. Pamiętaj, aby być uczciwym wobec Klienta. W opisie zaznacz wszystkie plusy i nie omijaj minusów.

Należy zadbać o często zadawane (FAQ). Z pomocą social listeningu oraz feedbacku od zespołu obsługi Klienta utwórz FAQ dopasowany do oczekiwań Twojej buyer persony.

Dziel się swoim doświadczeniem z Klientem i rób to na blogu. Przekaż wartości, idee oraz kulturę zespołu, który tworzy dla Klienta wyjątkowy produkt. O wyniki sprzedażowe Twojego brandu zadba Go2Ecommerce! Wspólnie osiągniemy cel!

Autorka: Iryna Maidanska